Pages

Friday, July 5, 2013

Aku bukan seperti mereka .

Aku tahu aku bukan seperti mereka , aku punya banyak kelemahan .
Banyak kekurangan .

Aku selalu tidak seperti yang kau sangkakakan , 
Aku selalu mengecewakan .

Mungkin kadang emosiku teruji ,
Aku tidak mampu untuk melawan dengan kata - kata di saat itu ,
Hanya air mata yang mampu berbicara untuk semuanya .

Sedihkan kalau kita selalu mengharapkan untuk difahami , tapi kita selalu diherdik balik .
Selalu dihina - hina ,
Selalu dibuat acuh tak acuh ,
Selalu dilekehkan ,
Selalu tidak dieendahkan .

Itulah .

Itulah , bila kita mengharap pada insan yang bernama MANUSIA . 

Mungkin kerana hati  '' aku dia dan mereka ini lembut '' hati yang selalu tidak ego seperti kamu .
Ya , itulah hati wanita .

Hati yang senang meruntun , 
Hati yang senang berduka ,
Hati yang senang terusik ,
Hati yang senang meratap .

Kamu tahu ? Hakikatnya , hati insan seperti kami ini tabah . Kerana ini juga hati ibu - ibu kamu .
Hati yang mendidik kamu .
Hati seorang isteri untuk ayah kamu .
Hati seorang yang mengandungkan kamu .

Jauh sekali jika kamu ingin menyamakan hati kamu dengan hati insan yang bergelar wanita ini .
Mungkin keadaan yang dialami itu sama , tapi tindak balas hati itu pasti berbeza .

Pasti.

Kelukaan itu menabahkan !


For those yang baca entry ni , aku minta maaf banyak - banyak . Andai ada salah - silap , sama ada sengaja atau tidak . Semoga ukhwah kita sampai kesyurga :') Take a good care , May ALLAH bless .

No comments:

Post a Comment